Annons:
Etikettdigitala-medier
Läst 414 ggr
Sindri
1/6/20, 11:16 PM

Läsplatta

Det verkar vara ett tag sedan någon skrev om läsplatta här. VI har en Kindle, men den har ju sina begränsningar. Dels vill vi läsa svenska böcker ibland, men även låna på biblo och föra över böcker från andra medier.

Har titta lite på denna; någon som har erfarenhet?
https://www.webhallen.com/se/product/306367-Kobo-Libra-H2O-7-Black/?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adtraction&at_gd=B88C01889CC794317DFE0D929620AA176CDDDC80

Annons:
DesK
1/6/20, 11:45 PM
#1

Jag läser all strölitteratur på min iPad, har aldrig fattat vitsen med en specifik läsplatta.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
1/7/20, 8:04 AM
#2

Jag är periodare så det var ett tag sedan jag använde min nu men sista omgången läste jag hur mycket som helst. Jag gillar formatet och vikten plus att den är svartvit där man kan ställa ljusstyrkan. Även om man vill ha svart eller vit bakgrund. Jag laddar ner böckerna från biblioteket.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
1/7/20, 8:35 AM
#3

#1 av: DesK

Inget fan av Apple så någon "i" blir det aldrig, och en läsplatta är lättare än en surfplatta. Har läst på en Kindle och det är en helt annan sak än på min surfplatta. Men Kindle har sina begränsningar och vill kunna både köpa svenska böcker och låna från biblo som

#2 av: Maria

Vilken platta har du?

Maria
1/7/20, 8:43 AM
#4

#3 Jag ska fråga min man när han kommer hem (om jag kommer ihåg) Jag hittar den inte just nu. Vi röjde undan lite igår innan lille barnbarnet kom😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Syntium
1/7/20, 9:13 AM
#5

Hittar ingen följa-tråden-funktion i appen men jag är också nyfiken på en läsplatta för svenska böcker


"I'm too old for this shit."


Soligajag1
1/7/20, 10:11 AM
#6

https://www.adlibris.com/se/produkt/letto-frontlight-31039221?campaignId=57283dd8-ddde-4851-bc39-b38aec3919e7&article=P31039221

På adlibris kan du beställa en läsplatta . Tänkte göra det vid lön. annars läser jag via min laptop. 🙂

HH 🙂

Annons:
Maria
1/7/20, 4:43 PM
#8

Nu kollade jag. 🙂 Det är en PocketBook Touch Lux 3.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
1/7/20, 4:59 PM
#9

Ok, tack! Hoppas min kommer funka som jag förväntar mig. Den har en 7 tumsskärm och ena kanten är lite bredare så det känns bekvämt att hålla i den.

Nu skall jag bara lära mig det tekniska och kicka igång den…..

Maria
1/7/20, 5:06 PM
#10

#9 Mina kanter är också breda och behagliga att hålla i. Min son gjorde en " dummies for mommies" om jag nu kan hitta den.😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
1/7/20, 5:37 PM
#11

Vad gjorde man utan dessa ungdomar 😁

Maria
1/7/20, 6:38 PM
#12

#11 Haha ja…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
1/7/20, 7:25 PM
#13

Spännande, hoppas du blir nöjd Sindri! 🙂Du får uppdatera när du använt den. 

Jag har själv ingen läsplatta då jag bara läser böcker i fysisk form. 
Däremot hade det kanske varit skönt att ha en när jag läser igenom min egen bok, annars brukar jag använda datorn men det blir jobbigt i längden.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Lavine
1/7/20, 9:44 PM
#14

Kobo har gott rykte! Jag har en Sony som inte tillverkas längre, den är jättebra förutom att den inte har bakgrundsljus. Jag skulle ha övervägt en Kobo om jag hade köpt i dag.

Upp till toppen
Annons: