Annons:
Etikettboktips
Läst 306 ggr
[EM_L]
2/24/20, 11:22 AM

Death Note vs Blue Exorcist

Hejsan svejsan!

Har planer på att köpa några böcker. Och då antingen från Death Note manga serien eller Blue Exorcist manga serien.

Har lite svårt att bestämma mig och från början tänkte jag att jag skulle köpa mig Blue Exorcist. Men ettan finns inte där jag bor och kommer troligen inte att finnas heller… ska fråga butiken.

Ni som har läst Death Note och Blue Exorcist mangorna. Vad tyckte ni om dem? Är de värda att köpa?

Har sett både serierna på Netflix och gillade båda väldigt mycket =)

/MEML

Annons:
Cireea
2/24/20, 2:02 PM
#1

Generellt sätt är böckerna bättre än tv/film-adaptioner.
Däremot så är det svårt att säga om det är ett värt köp, det beror nog på vem du frågar då alla tycker olika.

Om du vill kunna börja läsa med en gång kanske Death Note är bättre? Sen kan du beställa Blue Exorcist så du får med första boken också. En tanke bara..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ThatPie
2/24/20, 6:21 PM
#2

Jag har personligen inte läst Death Note, men Ao no exorcist (blue exorcist) är en av mina favorit mangor. Men även den ända serien jag faktiskt jobbar för att äga själv. Däremot kan ingen annan än du själv säga ifall du tycker de är värda att köpa. Som #1 säger så kör på DN om du har möjlighet att köpa dem nu. Ao no exorcist är pågående fortfarande, så med största säkerhet kommer första volymen kunna köpas in igen.

[EM_L]
2/24/20, 7:08 PM
#3

Läser Death Note. Lånade från skolbibblan och gillade första boken även om den var på svenska. Blir ingen utmaning och lite nja… konstigt. Är okej om det är på engelska eftersom det är ett språk som talas världen över. Får helt enkelt gå till butiken och läsa lite i Ao No exorcist och se vilken som lockar mig mest! Älskar Ao No exorcist för hur roligt det är vissa stunder och skulle helt klart vara värt att köpa om böckerna också är roliga.

[EM_L]
2/25/20, 11:22 AM
#4

Butiken ska ta in vol 1 av Ao No Exorcist och kommer att få första boken när den är inne! Planerar att köpa 1,2,3,4,5 =)

Death Note när jag läste av ettan som jag lånat från skolbibblan så tyckte jag inte att det var så intressant.

Upp till toppen
Annons: