Bokvård

Det finns mängder med tips på hur man kan ta hand om sina böcker, i den här artikeln hittar du några av dessa. Läs mer »
Det finns mängder med tips på hur man kan ta hand om sina böcker, i den här artikeln hittar du några av dessa. Läs mer »
Litteratur iFokus är sajten för dig som har ett intresse för litteratur och gärna vill dela det med andra. Här får alla plats oavsett ålder, kön och smak. Alla ska känna sig välkomna och veta att de har något att bidra med och en chans att vidga sina vyer. Läs mer »
I år är det 80 år sedan Gösta Knutsson publicerade den första boken om katten Pelle Svanslös. Här på Litteratur iFokus uppmärksammar vi det med en liten artikel om böckerna och firandet Läs mer »
Caroline Eriksson har ganska nyligen debuterat med boken "Djävulen hjälpte mig". Vi har intervjuat henne om debuten och boken. Läs mer »
Tidigare i år släpptes Maria Friedners debutroman "Besvärjelser och beskydd". Här berättar hon mer om den, responsen hon fått och skrivkramp. Läs mer »
Jonas Terning är en av årets författardebutanter och hans roman "Lineup" kom ut nyligen. Det är en så kallad surfroman och vad det är berättar han mer om i den här intervjun samt hur planerna ser ut för framtiden. Läs mer »
Johanna Lindbäck har tidigare skrivit böcker som "Min typ brorsa" och "Välkommen hem" men i höst är hon aktuell tillsammans med en annan ungdomsboksförfattare. Läs mer »
På ett väl fungerande forum finns det regler som alla medlemmar måste följa. Syftet med dem är att alla skall vara överens om vad som gäller och för att inte bryta den svenska lagstiftningen. Läs mer »
Här kan du annonsera efter en bok du vill köpa eller de du vill sälja. Läs mer »
Näst ut i raden av årets författardebutanter är Eva Rydinger som i maj släppte romanen "Fotografen". Läs mer »
Näst ut i artikelserien om författardebutanter är AnnaMaria Jansson som här berättar lite mer om sin debutroman "Välkommen ut på andra sidan" och framtidsplanerna. Läs mer »
Först ut i vår nya artikelserie, Författardebutanter 2013, blir Camilla Jönsson. Hennes debutbok kom nyligen ut och här berättar hon mer om den och framtiden. Läs mer »
Sara Lövestam heter författaren bakom böcker som "Udda" och "Tillbaka till henne". I år är hon aktuell med boken "Hjärta av Jazz" och jag har ställt några frågor till henne. Läs mer »