Litteratur iFokus

Litteratur

Läst 81 ggr
Sindri
2025-10-31 16:12
4

Timer till sänglampan

Jag läser nästan bara i sängen och läsplatta har varit ett bra alternativ för mig då jag lätt vaknar till när jag släckt lampan och lagt undan boken. Men jag tycker det är lite begränsande med litteratur, samtidigt som jag har massor med olästa pocketböcker.
Nu har jag hittat en korttidstimer som jag kopplar in sänglampan i och där kan jag välja mellan allt från 15 till 75 minuter innan lampan släcks. Jätteskönt att kunna läsa "riktiga" böcker igen, kunna läsa tills jag somnar, boken får ligga där den hamnar. Man måste ha fri tillgång till eluttaget för det är där man sätter på timern.
Timern finns även i en version som har ett spann på 1- 5 timmar.
Finns på Clas Ohlson och Apotea.

Maleficum
2026-05-30 19:43
0

Jag har en sådan timer till min mobilladdare i sängen då jag somnar till Youtube (och då vill ha ström i mobilen medan det är på men inte vill att telefonen ligger och laddar hela natten).
Är superbra lösning och har även använt det till värmefilt på vintern så jag inte råkar somna ifrån den när den är på (eller om man bara vill ha den på en stund och värma upp sängen innan sänggående men jag lätt blir distraherad så ligger den inte och grillar även om jag inte kommer i säng som tänkt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Sindri
2026-05-30 19:54
0

Och nu har jag en i strykjärnet också. Så bekvämt och tryggt även om jag aldrig glömt strykjärnet på. Men man vet ju aldrig……