Litteratur iFokus

Litteratur

Etikett: diskussioner
LĂ€st 775 ggr
Tarotstollan
1

Bokrean 2018.

Bokrean startar pĂ„ tisdag 27/2!👍
Har ni redan bestĂ€mt vad ni skall köpa eller bara gĂ„ dit och se om ni hittar nĂ„got?

Jag var och hÀmtade Akademibokhandelns katalog igÄr och har hunnit att blÀddra igenom den.
Som vanligt inte sÄ mycket som jag inte redan hade men ett fÄtal böcker fanns, som jag kunde tÀnka mig att lÀgga hÀnderna pÄ.
Har gjort förhandsbestÀllning pÄ nÀtet men dÀr Àr det inte sÄ mycket böcker. Skall kolla pÄ andra sidor och se om jag kan hitta nÄgot mer.

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

DogeLove
0

GÀller det hela landet? Och hur mycket rea brukar det vara? Kanske ingen frÄga du kan svarar pÄ men frÄgar i fall att! :)

Tarotstollan
0

Ja, det brukar gÀlla hela landet. Det kan variera men jag tror att ca 40 - 60 % Àr det vanligaste pÄ ordinarie pris.

DogeLove
0

#2 Tack! :)

panini
0

FörhandsbestĂ€llde fyra böcker frĂ„n adlibris förra veckan och tĂ€nkte bestĂ€lla fyra till pĂ„ torsdag. Kommer sĂ€kert att hitta nĂ„got inne pĂ„ ICA sen ocksĂ„ đŸ‘

BrittaD
0

Har bestĂ€llt nĂ„gra - fack- och barnböcker - frĂ„n Adlibris och Bokus. Finns riktigt fina barnböcker, tycker jag.  De skönlitterĂ€ra som jag tycker Ă€r bra har jag oftast redan lĂ€st och/eller köpt. Vill helst lĂ€sa skönlitteraturen nĂ€r den Ă€r helt ny och aktuell.

~ Man kommer aldrig först om man gÄr i andras fotspÄr ~

haflingerforum.nu

DogeLove
0

Imorgon smÀller det! :D

Lavine
0

Jag har börjat blygsamt med tvĂ„ fackböcker, Grejen med substantiv av Sara Lövestam, och Göran HĂ€ggs biografi över August Strindberg. Men det kommer nog bli mer sĂ„ smĂ„ningom.  đŸ™‚

Carrosh
0

Var inne pÄ Lars Hjalmars/Ugglan och hittade lite blandade böcker dÀr inne. Bl.a. nÄgra av Dick Sundevall som jag inte hade.

Kikade lite i Akademibokhandelns reakatalog men blev mest besviken över att det Àn en gÄng var sÄ mycket deckare och annat "skrÀp". Dock sÄg jag nÄgra klassiker jag Àr intresserad av, men har inte lyckats ta mig in till stan Àn för att se om nÄgra finns kvar.

BestÀllde dock nÄgra frÄn Adlibris. Bl.a. "1356" av Bernard Cornwell och "StjÀrndamm" av Lars WilderÀng.

Hur lÀnge hÄller rean pÄ? Bara denna vecka eller tills böckerna Àr slut?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tarotstollan
1

Jag fick tag i sista exemplaret av Bodil Malmstens "Loggböckerna 2005-2013.
Köpte ocksĂ„ en konstbok om Gustav Klimt, Ă€r intresserad av hans bakgrunder inte sjĂ€lva bilden 😉!
Köpte ocksÄ en bok om Elsie Johansson till mamma.

Tarotstollan
0

#8. HĂ€r pĂ„ Akademibokhandeln brukar de ha rean i  2-3 veckor.

Carrosh
0

#10 Tack för svar! DÄ borde det vara likadant hÀr.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!