After-serien
After-serien är en bokserie av författaren Anna Todd. Bokserien består av fem böcker, varav en är en prequel. Den första boken, After, kom ut 2014 och är en roman för unga vuxna.
2019 kom en film som är baserad på Anna Todds första bok i serien, filmen har samma namn som boken. Under hösten 2020 kom en uppföljare .
Böckerna:
- After (När vi möttes)
- After We Collided (När vi tvekade)
- After We Fell (När vi föll)
- After Ever Happy (För evigt)
- Before
Har någon läst Anna Todds bokserie 'After'?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har inte läst böckerna men haft dom på min önskelista på Adlibris i flera år utan att ha insett att filmen som kom ut 2019 var baserad på dessa böcker. Jag har haft dom på listan för att köpa "någon gång" men det har bara inte blivit av hittills.
Hittade filmen för någon månad sedan och insåg då att den var baserad på bokserien som jag tänkt köpa för flera år sedan när böckerna släpptes på svenska. Såg första filmen idag och blev intresserad av att läsa böckerna nu när det blir fler filmer.
Har någon av er läst böckerna och sett filmen?
Det ska bli intressant att se om filmen följer boken eller om det blev pannkaka på denna.

Inte läst dem men ska kolla om de finns på Legimus.
Stolt ägare till tre La permer

Alla fyra böckerna fanns på Legimus så nu finns de på min dator.
#3 Berätta gärna vad du tycker sedan!
Ska se till att beställa böckerna framöver, såg att femte boken inte finns på svenska och det tycker jag var synd.

#4 Jag lyssnar på den första boken just nu.
Tack för tipset.
Det här är en serie som jag halt har missat utan ditt tips.
Jag älskar den.
#5 Så kul att du gillar den 😍 Då måste jag bara ta tag i att köpa böckerna!

De två första böckerna var väldigt bra tredje lite sämre och den fjärde sämst
Lite för mycket sex.
#7 Vad gjorde den tredje lite sämre än första och andra?
Misstänkte att det skulle bli mer sex längre fram i böckerna, tråkigt om fjärde boken mest fokuserade på det. Blir lite mycket 50 shades då..
Har du hittat den femte boken? Den finns dock inte på svenska, men ska handla om tiden innan dom träffades om jag förstått det rätt.

Jag har inte letat. Väntar nog till den kommer på svenska och går att lyssna på. Jo det blev lite sexfixerat.
NU har jag äntligen fått böckerna.
Sambon köpte dom till mig i julklapp 😍
Har läst halva första boken, märker helt klart skillnader mellan bok och film men tycker hittills att dom lyckats få ihop filmen bra.
Tredje boken går trögt. Inte så mycket sex som jag förväntat mig med tanke på de två första böckerna. Men Hardin är fruktansvärt gnällig i sina kapitel. Otroligt jobbigt att läsa..
Utöver det märks det så tydligt var böckerna fått inspiration ifrån, Twilight och 50 shades. Det märks att det i början varit en fanfiction på nätet. Inte så välskrivna som man skulle önska kanske..
- Redigerat 2021-02-01 10:56 av Cireea
Är inte så bra på engelska tror ni jag skulle kunna ta mig igenom BEFORE eller är den för komplicerad?
Samma fundering kring Nothing more och Nothing less?
Eller kan man på något sätt få reda på när/påverka så att dom släpps på svenska?
#12 Anna Todd har en väldigt lätt engelska (enligt mig) så jag tror nog att det ska gå att komma igenom. 😊
Vad jag har hört så är ju After en bok som från början skrevs på Wattpad. Så det är lite intressant! Vet inte riktigt när jag ska läsa eller kolla serien.
Stämmer bra. Det var en fanfiction om One Direction från början.
Märks tydligt var författaren fått inspiration ifrån. 😅