Ready Player Two

Ready Player One är en av mina favoritböcker. Filmen är väl som mest ok, men boken är riktigt bra om man gillar popkultur och en bra story.
Men nu kommer alltså en uppföljare med det förutsägbara namnet Ready Player Two.
Halva jag är superpepp, medan andra halvan känner lite "va fan"… Första boken har ju ett bra avslut. Fast jag vill ju ha mer. Men det kan väl inte bli lika bra. Fast det vore kul….
Vad tror ni? Har ni läst den första? Tror ni den kan ha en värdig uppföljare?
Mvh // Johan
Undrar om jag inte sett den filmen på tv? I så fall var den spännande kommer jag ihåg men det är nog allt jag kommer ihåg.😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Åh det här är en bok som jag tänkt läsa!
Tror till och med att jag köpt den men inte kommit till skott än.
Om du tycker om Ready Player One, har du läst VirtNet av James Dashner? Den är också riktigt bra tycker jag.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2: Nej den känns jag inte till. Får kolla upp den.
Mvh // Johan
#3 Det är lite samma stuk med en virtuell värld.
Vet inte om den är "tamare" än Ready Player One då jag inte läst båda och kan jämföra.
#4: Det jag gillar så mycket med Ready Player One är att alla pussel och utmaningar protagonisten måste ta sig igenom är filmer, spel, böcker, musik och sådant som jag själv gillat.
Det är lite av en orgie i 80- och 90-talspopkultur.
Mvh // Johan
#5 Det har du i för sig rätt i. Nu har jag bara sett filmen men även där drar man ju dom referenserna och det gillade jag. Fanns en del att relatera till.
#6: Det är mycket fler och djupare referenser i boken.
Jag är mer filmnörd än boknörd, men i detta fallet är boken mycket mycket mycket bättre än filmen.
Mvh // Johan
#7 Då ska jag se till att läsa boken också.
Det är ju sällan filmen blir lika bra (eller bättre) än boken den baseras på, även om det såklart finns en del guldkorn där man verkligen lyckats.
Undrar om det kommer en till film? 🤔