Bok jag drar dig för att läsa
Jag har en bok liggande som jag verkligen vill läsa. Men jag vet liksom redan från början att jag kommer bli arg och ledsen på världen när jag gör det.
Boken heter "Merchants of doubt" och handlar om hur lobbyister och jurister först hjälpte tobaksindustrin att så tvivel om det är farligt att röka. Bokstavligt talat samma människor hjälpte sedan oljeindustrin med samma strategi: Så tvivel om att vad vetenskapen faktiskt säger om klimatförstörelsen.
Dom jävlarna lyckades så bra att folk fortfarande påstår att forskarvärlden inte är enig om att klimatet påverkas negativt av mänsklig aktivitet.
Tror det är en riktigt bra och lärorik bok. Men det jobbigt att börja när jag vet att den kommer göra mig ledsen och förbannad på människors girighet och själviskhet.
Mvh // Johan
Det låter som om du vet tillräckligt om boken. Läs något annat som gör dig glad i stället.
Först och främst, vilken intressant bok du kommer med.
För det andra, jag förstår precis hur du känner!
Har haft böcker som jag dragit mig för att läsa just för att det kommer generera i så många olika känslor. Hade någon bok om folkmordet i Rwanda som låg i hyllan, och jag drog mig i flera år innan jag gjorde slag i sak och läste den. Precis som förväntat blev jag både fruktansvärt ledsen och arg. Det var en lärorik bok men usch så laddad med känslor.
Jobbigt med såna böcker.. ibland är det bättre om man inte läser den alls.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2020-10-18 19:54 av Cireea