NaNoWriMo - är du med?
Idag går startskottet för NaNoWriMo (National Novel Writing Month).
Är du med?
NaNoWriMo är en slags tävling där hundratusentals människor världen över utmanar sig själva att ta tag i den där boken de alltid har velat skriva.
Målet är att under november ha skrivit ett utkast på minst 50 000 ord.
Lyckas man komma upp i 50 000 ord har man vunnit tävlingen, det delas med andra ord inte ut priser för kvalité eller liknande utan det är tänkt som en kreativ process där man tillsammans med andra författare stöttar varandra att klara utmaningen.
Läs mer om NaNoWriMo här:
https://nanowrimo.org/
Bild: Tack för lånet, NaNoWriMo!
Image courtesy of NaNoWriMo.
// Harley
- Redigerat 2020-11-01 08:11 av Herveaux
Jag skulle vilja vara med, men i år har jag för mycket annat i livet som stjäl energi. Siktar helt klart på nästa år!
Tänkte ge mig på en light-version att skriva ca 500 ord om ett dagligt writing prompt under november.
// Harley
- Redigerat 2020-11-01 08:23 av Herveaux
Hade tänkt det, men livet är nyckfullt och omständigheter jag inte rår på gör att jag inte har tid eller energi till ett sådant projekt just nu. Hoppas på 2021 istället. :)
- Redigerat 2020-11-02 00:41 av [Moon AppleGrey]
Vad spännande!
Det hade jag nog kunnat hänga med, för jag skriver för fullt på min bok. Kan ju "vara med" i huvudet i alla fall.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag hade planerat att vara med i år med efter att ha kört det och klarat av det förra året, men sen blev jag sjuk och i början av veckan när NaNoWriMo började fick jag lägenhet i min drömstad och det har varit minst sagt distraherande.
Jag har inte kunnat välja ett projekt att jobba på eller börja med, så jag valde att inte göra det. Vem vet, jag kanske ändrar mig och kommer på något idag som jag vill satsa på. Än är det inte för sent för mig att skriva ikapp, men det är inget jag planerar för. Händer det så händer det!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows