Robert W Chambers
Någon här inne som läst något av denne lite bortglömda författare?
Att flyga är att misslyckas med att falla.
Jag har!
In search of the unknown, Between friends och en del ur The king in yellow har jag läst.
Vad har du läst?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Kul! Än så länge bara King in yellow men jag har blivit nyfiken på fler. Gillade främst de första men berodde nog också på att jag förväntade mig att alla skulle vara del i mytoscykeln. Vilka läste du?
Vad tyckte du om de andra titlara och hur skulle du kategorisera dem?(inte för att jag egentligen är mycket för kategorisering, men kan vara bra med någon liten orienteringspunkt).
Jag uppfattat honom lite som brygga mellan Poe och Lovecraft och även om det nog stämmer till viss del så har jag insett att hans repertoar är bredare än så (verkar som att han skrev någon barnbok också bl.a.).
Ursäkta alla frågor😅
#2 Oj, det kommer jag inte ihåg sådär på rak arm vilka jag läste. Är så längesen så kommer inte ihåg titlarna.
In search of the unknown är en Sci-Fi i alla fall, den var väl kanske inte riktigt i min smak men tyckte ändå den var läsvärd.
Between friends är väl lite svårare att kategorisera tycker jag, men romantik. Det som finns att läsa nu är ju inte hela verket utan bara en bråkdel av den.
#3: Okej, tänkte lite om det var någon du kom ihåg så att vi kunde diskutera dem. Tycker han har ett intressant språk men är också ganska svårläst. Hyfsat bra på engelska och normalt brukar det bara vara några enstaka ord jag måste kolla upp eller nån mening eller två som går mig lite förbi, men några av dessa var ganska tunga tyckte jag, samtidigt så gav det djup också.
Gillar när det är lite svårkategoriserat, men ändå har någon inriktning att utgå ifrån. Ska kolla upp dem. 😊
#4 Helt klart intressant språk, det mindes jag då jag använde någon av hans texter i en skoluppgift.