Känslan av böcker..
Idag fick jag hem en hel låda med böcker av min svärmor, det flesta böckerna är helt klart av intresse och jag fyllde glatt upp mitt bibliotek här hemma med ännu mer härligheter.
Känslan av att få stapla upp bok efter bok i hyllan är alltid lika euforisk. Alltså jag blir helt salig av att få omge mig själv med högar av böcker.
Älskar ni också känslan av att få fylla bokhyllan med nya böcker?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja, det är en underbar känsla 😁 Tills man inte har plats längre och måste börja stapla dem framför varandra. Då är det blandade känslor. "Ja nya böcker! Nej jag bor för litet för att skaffa fler bokhyllor 😂"
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
- Redigerat 2020-12-28 17:33 av TatsuOni
Vi rensade böcker under semestern i somras. Då hade vi högar på golvet både i sovrummet och "biblioteket " Även böcker liggandes över de stående i hyllorna.
Jätteskönt att spara de man verkligen vill ha kvar.
/Maria

Ja på den tiden jag hade böcker var det ljusvligt.
Stolt ägare till tre La permer
Ja, verkligen!
Känslan i våras när jag delvis packade om mina böcker som förvaras i flyttlådor var som att återse gamla vänner.
Det skall bli underbart när jag en dag kan flytta in dem i en bokhylla mer permanent!
Och nya böcker…förväntan inför att läsa dem, jag gillar att gå och sukta lite när boken väntar i bokhyllan.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har så råddigt i alla mina bokhyllor på alla ställen jag bor, så jag borde göra en omorganisation för att återfå den där bokglädjen. Ett nyårslöfte?
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
Vad gäller böcker så är organisering a och o… (😅😁)
Nej men skämt åsido, älskar böcker, ju fler desto bättre, vill verkligen ha ett eget litet (stort 😶) rum som bibliotek, med tillhörande länsstol och eldstad förstås ☺️, men utan system så känns det lätt stökigt. En stor kartong oordnade böcker känns/(är?) nästan mer jobbigt att leta igenom en ett välordnat bibliotek…
Att
Att flyga är att misslyckas med att falla.