Böcker som gåva

Nej det var länge sen jag fick en bok.Men när jag var liten var böcker som jag gillade mest att få i julklapp.Det var en härlig känsla att ha en hel hög nya olästa böcer på sängbordet.
Stolt ägare till tre La permer
#1:
Så härligt!!
Jag älskar att få en bok 📕
Nu ska här läsas !!
HH 🙂
Haha, det är ingen som vågar ge mig böcker - medan jag själv strör böcker omkring mig, ger bort alltså. Jo, de av mina vänner som jag sedan länge delar litteraturintresset med, de ger mig också böcker.
~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~
haflingerforum.nu
- Redigerat 2021-09-10 10:39 av BrittaD
Jag får antingen böcker eller presentkort på exempelvis Bokus eller Adlibris. 🥰
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
De som känner mig vet att böcker står högt på listan! 👍
Jag fick alltid en julklappsbok av pappa, han lyckades pricka precis rätt varje år. Numera får jag den av mamma - men jag får köpa den själv så det blir en Jag verkligen vill ha.
Ska jag ge present/julklapp till någon annan så får jag skärpa mig och inte ge böcker jämt. En del vill ju faktiskt ha något helt annat (konstiga typer)! 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag får sällan böcker, önskar mig sällan böcker. Jag köper däremot mycket böcker själv, men hellre ett presentkort då jag är rätt petig av mig.
Maken lyckades dock pricka in en bok jag verkligen ville ha, som jag inte visste existerade än (FarCry Absolution) det var en riktig hit, så han är mer betrodd när det kommer till att ge böcker åt mig.
Fötr övrigt rekommenderar jag boken till alla er som spelat FArCry 5
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Nej, numera får jag inga böcker då jag har ett bibliotek redan. Folk tycker att jag skall slänga det som jag redan har.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: Hm, dina vänner förstår nog inte begreppet bibliotek - det är inte något statiskt fenomen utan måste utvidgas hela tiden.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag har fått några böcker som julklapp eller födelsedagspresent, men inte särskilt många. Jag har tyvärr inte riktigt plats för böcker (och gillar inte e-böcker/ljudböcker) och brukar därför varken önska eller få böcker i present. Hade jag haft plats hade jag gärna fått det däremot :)
//Jessie
#8. 👍🤣 De läser knappt något själva.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3:
Ha ha 😊🥰😋
Så komiskt , det kommer nog en bok en vacker dag , 😀🤪
HH 🙂