Litteratur iFokus

Litteratur

Etiketter: boksökdeckareljudböcker
Läst 100 ggr
Vixxen
2

Försöker komma på...

Lyssnade på en spännande, otäck bok för nåt år sen och försöker komma på vad den hette.

Den utspelar sig i Sverige tror jag. Ett stressat storstadspar köper ett hus på landet (kan vara i Värmland) för att komma närmare varann och leva där. Mannen har tjänat en massa pengar i sitt arbetsliv.

Först flyttar mannen dit för att renovera och ordna till. Han börjar odla marken runt gården och köper maskiner och utsäde. Han får hjälp av nån granne på en gård i närheten.

Sen börjar han se konstiga saker i nån tavla som finns källaren. Det blir missväxt på gården och han förlorar en massa pengar. Frun kommer dit och det blir konstigt mellan dem.

Han hittar ett torp i skogen som är torpet på tavlan i källaren. Grannen visar sig vara en otäck typ. Men man vet inte om det är mannen som blir psykiskt sjuk eller om sakerna verkligen händer.

Nån som känner igen scenariot?

Herveaux
0

#0: Kan tyvärr inte hjälpa till med titeln på boken, men den låter väldigt spännande! Hoppas någon känner igen den, nu vill jag också läsa den.

// Harley

Vixxen
0

#1: Den var spännande! Och otäck!
Kommer ihåg vad som hände längre fram mot slutet, men vill inte spoila!

Tant Grön
1

Skulle frågat på biblioteket, min erfarenhet är att personalen är otroligt kunnig. Sökte själv efter en bok där jag bara kom ihåg lite av handlingen och de hittade boken jag sökte.

Vixxen
0

#3: Tack för tipset!