Litteratur iFokus

Litteratur

Etikettdiskussioner
Läst 120 ggr
MonicaLagerquist
3

E-bokens dag

Idag är det e-bokensdag.
Min man älskar att läsa e-böcker och har alltid en bok på G på plattan.
Själv är jag ju en lyssnare.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
1

Fantastiskt !!
Tack för påminnelsen !
Jag läste oxå böcker som E-böcker .
Hittade mina böcker på adlibris .
Nu ska jag läsa en . med Nora Roberts / Öppet hav.

Jag är med en lyssnare annars men ibland tycker jag det är skönt med annat.

HH 🙂

DesK
1

Kul med E-bokens dag 😊 Jag läser en hel del på min iPad, har även köpt några E-böcker 😊

/Désirée

Sindri
2

För mig är läsplattan en praktisk lösning så jag t ex inte stör min man när jag läser länge, och bra att ha på resor. Jag kan sitta i Tjottaheiti och låna böcker från mitt bibliotek. Det är suveränt.

Men jag föredrar pappersböcker. Det är så många gånger jag vill bläddra tillbaka och kolla en sak, så ofta jag vill läsa baksidestexten om författaren igen. Eller titta på t ex ett släktträd eller en karta i början på boken.

Jag upplever också ofta att jag blir tröttare i ögonen av att läsa på skärm än på papper.
Men jag är väldigt glad att plattan finns, har också lärt mig att det finns mycket gamla böcker att ladda ner gratis från olika sajter - böcker som jag svårligen skulle komma åt att läsa annars.

Maleficum
2

Jag är ju en lyssnare men ska jag läsa en bok föredrar jag att läsa den som e-bok eftersom man kan ändra storleken på texten och då få mindre text per sida (läser ofta på mobilen) mycket mindre risk att jag tappar bort mig och måste läsa om massor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu