Biblioteket
Hejsan!
Nu har dem öppna upp i Cafet i Biblan igen😊☕️📕❤️
2 dagar i veckan , så trevligt 😊
Det va ett gäng damer där när jag kom in ,
Tog en fika och hittade 2 böcker 📕: deckare.
Ska läsa en bok 📕 idag,
Brukar ni gå till Biblioteket?
Det är en mötesplats för många människor här. Tycker det är så bra att det finns. 😊
Soligajag1
HH 🙂
Jag var på stadsbiblioteket i förra veckan, det var första gången på 4 månader och innan dess var det ännu längre eftersom jag körde med "coronalån".
Vi har inget fika i själva bibban utan får gå en trappa upp.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1:
Va trevligt 😊
Här har vi inte kunnat fika heller , det har varit stängt under pandemin ,
Mysigt att fika igen ,
Hittade du någon bok du tyckte om ?
Jag läser och läser 📖 denna bok 📕 som är så läskig , lite ockult och det handlar om hemska mord ,
Kan inte sluta läsa , 😊😱👍
HH 🙂
Jag lämnade tillbaka böcker och fick betala 60 kr i böter!😉
Hade inte så lång tid på mig för de skulle strax stänga, så jag plockade bara på mig 4 böcker om diabetes och sköldkörteln.
Ja, jag är rätt ofta på biblioteket. Eller brukade vara åtminstone. Under pandemin har jag försökt att gå så sällan som möjligt och jag har reserverat böckerna jag vill läsa, så jag bara behöver gå in och hämta böckerna istället för att gå runt och leta. Dom har ju inte velat att man är där mer än nödvändigt.
Vi har också ett fik och när jag var där i förrgår var det öppet. Men jag har aldrig fikat där. Åtminstone innan pandemin hade dom inget på menyn som intresserade mig (jag är både kräsen och följer en viss kost, så det finns sällan något för mig på sånna ställen).
Senast jag var där var som sagt i förrgår. Då hämtade jag några böcker jag hade reserverat, bland annat Stephen Kings senaste bok som jag har gått runt och väntat på :)
//Jessie
Jag hade gärna gått till biblioteket varje dag men med en gångväg på ca 50 min till båda som är närmast och ett ont ben så är det svårt att orka det.