Litteratur iFokus

Litteratur

Etikettövrigt
Läst 162 ggr
Tarotstollan
1

Bokrean 2022.

Har ni tittat igenom rea katalogerna och hittat något ni vill ha?
Har ni beställt på nätet eller föredrar ni att gå och titta och köpa direkt i affärerna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
0

Själv har jag bara tittat igenom Akademibokhandelns katalog.
Hittade inget speciellt som jag kände för men det fanns några böcker under Hälsa som verkade intressanta.
Så jag skall titta på dem lite närmre och se om de är något jag vill köpa.

Cireea
0

Inte hittat något jag vill ha. Har lite böcker jag redan vill köpa men inget på rea tyvärr 🤷‍♀️

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

DesK
1

Jag har beställt några böcker 😊 Tycker det är roligt att gå på bokrea och har köpt många av mina böcker på bokrea genom åren 😊

/Désirée

MonicaLagerquist
1

Förr i tiden var bokrean en stor grej i mitt liv.Minns hur jjag gick ner i källaren på bokhandeln och plockade på mig massor av böcker.Numera lysnar jag ju bara så nu betyder den inget för mig.

Stolt ägare till tre La permer

Bokslukaren88
2

Tycker det är roligt med bokrean framförallt i år då jag kan köpa böcker till min ettåring. Så det har blivit några barnböcker och en kokbok av Niklas Ekstedt.

-Bokälskare med passion för matlagning-
Min sajt om kokböcker

Tarotstollan
1

Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att det har blivit mycket mindre böcker att välja mellan.
Fast det kan ju bero på utrymmesplats att jag upplever det som mindre antal böcker att välja mellan, den bokhandeln jag mest går till är ju betydligt mindre än den som finns nere i centrum.

Scorpio97
1

Nej, jag har inte kollat något på bokrean i år. Jag har varken plats eller pengar att köpa böcker just nu tyvärr, så jag håller mig till biblioteket istället :)
Om jag ändå är på stan tycker jag det är mysigt att gå runt och kika på böckerna tillsalu men jag brukar inte åka in bara för det. Att kolla på nätet tycker jag är effektivare om jag redan vet vad jag vill ha men det är inte samma mys-känsla.

//Jessie

BrittaD
1

Det blev ett par böcker till slut, en av mina favoriter, Klas Östergrens Renegater, som jag skall ge bort, och Joseph Conrads Mörkrets hjärta, en sån där gammal klassiker, som jag tycker jag "borde" läsa …

Bara nätet som gäller nu i dessa coronatider. Tyvärr - för det är roligare att kolla fysiska böcker. Och så tycker jag att man skall försöka gynna den egna bokhandeln.

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Lona
0

#6: Det tycker jag gäller på nätet också, utbudet är betydligt mindre numera, åtminstone när det gäller fysiska böcker. ☹️

Förr var bokrean en stor grej för mig, jag planerade, gjorde listor och jämförde priser. De senaste åren har jag knappt brytt mig, möjligtvis om det är någon bok jag verkligen vill ha så kan jag slå till.
I år så har jag inte råd överhuvudtaget så jag har inte ens kollat vilka böcker som är med på rean.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
0

Jag har inte orkat gå ner till bokrean ännu men tänkte gå i morgon.

Solkeps
1

Jag har beställt ett par kokböcker och ett par billiga, för mig helt okända, lyrikböcker. Imorgon söndag har jag tänkt besöka stans bokhandel (hoppas på lite lugnare med folk då, är det mycket rörelse kommer jag inte gå in), bara för att kolla läget, är inte ute efter något speciellt. Har en katalog, men har inte tittat i den.

Håller med er som säger att det var en större grej förut, med listor och kryss i katalogen. Det var kul, men numera snokar jag efter billiga priser året runt.

• Redigerat 2022-02-26 09:33 av Solkeps
[Moon AppleGrey]
2

Fått ett e-mail om att det är rea på bokrean hos adlibris.

Tänkte bara om någon ville veta det. 🙂