Litteratur iFokus

Litteratur

Etikettövrigt
Läst 468 ggr
Syntium
0

Goodreads

Är det nån som är på goodreads och gör deras utmaningar?
Varje år bestämmer man ett antal böcker man vill läsa under året och när året är slut ser man om man klarat sin utmaning.

Jag brukar säga 10-12 böcker och hittills har jag klarat det men med liten marginal.
Nåt år satte jag 15 men det gick inte.
I år satte jag 20 och tänkte att: "det kommer bli jäkla tufft, antagligen kommer jag inte klara det men om jag gör det kan jag ju belöna mig själv med en ny läsplatta".
Vet inte vad som har hänt men nu har jag läst 19 böcker av 20. !!!.

Tror jag bara läser på och ser var jag hamnar men funderar på om jag ska justera siffran uppåt.

"I'm too old for this shit."

åkerhumla
1

Jag är där och gör även utmaningen. Brukar sätta 12 böcker/år. Detta år är det katastrof! Jag har bara läst 1,5 bok🥴🤦
Däremot plöjer jag el-böcker i sinne då jag pluggar 🙃

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

MonicaLagerquist
1

Har inte varit där. Lyssnar på runt 35 böcker i månaden

Stolt ägare till tre La permer

Maleficum
1

Har varit där ett tag nu (sen 2015).
Brukar också köra deras utmaning men jag har liiite högre mål, 500 böcker i år (är snart halvvägs igenom redan, men brukar lyssna på färre böcker under sommaren så då blir det lite "paus").

Första året satte jag ett mål på 150 böcker (för trodde inte jag lyssna på så många på ett år) men kom upp 428 det året!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Syntium
0

#3 Oj jävlar… Tyckte jag var duktig med mina 20 😂
Nä man ska inte jämföra men jag ligger ju onekligen i lä. Häftigt!

Maleficum
0

#4: haha, var som sagt rätt förvånad själv att det är så många första gången jag gjorde utmaningen men inte konstigt extrarummet jag i princip alltid har en bok i öronen 😉