Philip K Dick - författare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En ovanlig intervju med Philip K Dick i Metz, Frankrike år 1977. Han berättar hur svårt det är att vara science fiction-författare i USA, medan han får ett helt annat mottagande i Frankrike.
Hans böcker har filmats, t ex Matrix och Minority Report.
Dick trodde på existensen av parallella verkligheter då han själv började leva två olika liv samtidigt.
Var det verkligheten vs drogruset?
/Maria
Han skrev även boken till filmen Blade Runner.
#2 Och…
Du vill inte svara på min fråga om hans parallella verkligheter. Han missbrukade droger.
/Maria
Lydmedia och wikipedia vill gärna framställa Dick i så negativ dager som möjligt. När han kom för nära sanningen om vår värld, mördades han av säkerhetstjänsten.
Han skrev 38 böcker och ett stort antal noveller. Militär säkerhetstjänst bröt sej in i hans bostad flera gånger, vände upp och ner på alla rum och letade tydligen efter något.
Mej veterligen var det normalt sett bara UFO-forskare som fick den typen av uppmärksamhet på 1970-talet, vilket har bekräftats med FOI-begäran och offentliggörande av tjocka luntor med FBI-rapporter om UFO-forskarna.
Du skulle med all säkerhet hitta konspirationer på ett avträde på landet om det var så😃
/Maria
Jag skulle uppskatta om du, Huygens kunde hålla dina konspirationer borta från mina sajter i fortsättningen 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Lol. Huygens.. Mästaren på att förvrida all information. Och ha rena faktafel.
Philips K Dick har inte skrivit Matrix. Däremot många andra klassiker som Bladerunner, Total Recall, med mera.
Riktigt bra sci-fi.
Mvh // Johan