Litteratur iFokus

Litteratur

Läst 75 ggr
Martin
1

Läsplatta 2022

God morgon, och hoppas alla har haft en bra midsommarhelg.

Ny på Litteratur men gammal på iFokus, det är jag det.

Läser inte så mycket som jag skulle vilja idag och mest är det nog för att jag saknar tillfälle, dvs när jag har tillfället har jag inte alltid en bok med mig. Och det passar inte heller alltid att ha en bok med sig. Har börjat snegla mer och mer åt en läsplatta (har ingen surfplatta och avser inte skaffa en heller).

Läser sporadiskt e-böcker på mobilen men tycker inte det är optimalt.

Så… någon här som använder läsplattor? Jag sökte lite och hittade några gamla diskussioner från 2014-2015 men jag tänker att tekniken gått framåt.

Vilka är värda pengarna idag, och vilka är det inte? Vad skall jag tänka på när jag tittar runt bland sortimentet?

Krav som jag själv ställer:

• Man skall kunna läsa e-böcker lånade på bibliotek
  • Man skall kunna föra över och läsa pdf:er
  • Jag gissar att möjligheten att köpa böcker och läsa finns på de flesta, det är nog inget jag kommer använda mycket men bra om man kan det

Så…. hit me med vad som är bra och vad som inte är det :)

mvh Martin

DesK
0

Hej Martin 😊
Jag har inte köpt någon läsplatta, men jag har en iPad Pro som jag bl a använder som läsplatta. Supersmidig att både ladda hem köpta e-böcker och att låna e-böcker på biblioteket. Ser inga nackdelar, bara fördelar med att använda min iPad som läsplatta. Har alltid någon bok i den och den följer alltid med på resor. Lättare att bara ha iPad och iPhone med än att släpa med pappersböcker och tidningar. Sedan använder jag ju iPad precis som en dator. Min första iPad vann jag här på iFokus, 2011 och vi blev snabbt bästa vänner, tack vare bl a Niklas. Detta är min andra iPad 😊

/Désirée

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Hej!

Jag har två läsplattor som jag inte använder längre (föredrar böcker irl), men när jag läste så var dem väldigt bra. Det var bara att köpa en bok och så kunde man läsa det varsomhelst. Även i mörkret, i skogen osv.

Sindri
0
iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Martin
1

Tack! Ja jag startade tråd i de två bokrelaterade forum jag hittade här. Skall in och läsa!

mvh Martin

• Redigerat 2022-06-26 16:35 av Martin