Litteratur iFokus

Litteratur

Etikettallmänt
Läst 87 ggr
Tarotstollan
1

Recensioner.

Läser ni recensioner av böcker?
I så fall hur, för att bestämma er för att läsa eller inte läsa? För att jämföra vad andra tyckte med vad du tyckte eller vad?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cireea
1

Inte några regelrätta recensioner utan mer kanske en tråd på Reddit eller liknande forum för att se andras åsikter och tankar efter jag läst en bok/bokserie.

Men aldrig i förväg då jag inte vill att andras åsikter och tankar ska påverka min uppfattning av boken.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Sindri
1

Jag läser om nya böcker - både recensioner och andar artiklar. Jag läser det för att få en uppfattning om huruvida jag kan vara intresserad av boken eller inte - och då går jag inte enbart på positiva eller negativa omdömen. För det mesta känner jag rätt, men ibland kan det bli fel.

OberonsMatte
1

Det är så himla tråkigt med dåliga böcker, så om jag varken känner till boken eller författaren sedan tidigare kollar jag gärna några omdömen/recensioner först innan jag köper en bok. Jag vill inte läsa för mycket om handlingen utan bara om den är värd att läsa eller inte.

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
1

Jag kan läsa både före och efter jag läst en bok för att se vad andra tycker/tyckte.
Är det för många dåliga recensioner så brukar jag låta bli att läsa boken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kara_murray
1

Jag läser gärna recensioner för att få ett hum vad andra tycker, särskilt böcker med författare jag inte läst innan. Vissa författares böcker läser jag oavsett men då vet jag att jag gillar dem. Det är kul att se hur olika man kan tycka om en bok.📚📖

Lona
1

Det är relativt sällan som jag läser "officiella recensioner", det är mest om jag stöter på en recension som verkar vara intressant.
Däremot läser jag gärna vad andra privatpersoner tycker, till exempel här eller andra sociala medier.
Både för att få tips (eller bli avskräckt) och för att jämföra med vad jag själv tyckte.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com