Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 423 ggr
Cireea
10/18/19, 4:36 PM

Smygtittar alltid

En sak jag utvecklat genom åren är att smygtitta i slutet av en ny bok jag precis påbörjat. Förr läste jag sista sidan men har numer kunnat begränsa mig till att läsa sista raden. 

Jag vet inte varför jag gör så, för egentligen får jag inte ut något speciellt av att läsa den där sista raden mer än att det ibland ger mig en ordentlig spoiler. Men jag kan inte sluta göra det, jag bara måste titta! 

Är det någon mer som brukar smygtitta i boken? 
Om inte just i slutet så kanske kommande kapitel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Scorpio97
10/18/19, 4:51 PM
#1

Nej, det har jag aldrig gjort. För mig skulle det nog kännas väldigt fel..? Andra människor får självklart läsa sina böcker hur dom vill, men jag skulle nog mest känna att jag förstör boken för mig själv :) 

Enda gången jag bläddrar fram i en bok är om jag vill kolla hur många sidor det är till nästa kapitel/tills boken är slut. Och då ser jag noga till att jag inte råkar läsa något av sidorna


//Jessie

wildfire
10/18/19, 5:03 PM
#2

#0 Hi hi det gör jag med 😊 och det är nog nyfikenheten på handlingen som drar där för jag har svårt att vänta och vill veta bums helst igår  hur det går 😃

[Devya]
10/18/19, 5:33 PM
#3

Jag ha gjort det men sen glömt bort det helt och hållet då jag sen ut boken. Har kanske gjort det en gång men det gav mig absolut inget så jag har aldrig gjort det igen. :)

Maleficum
10/18/19, 5:54 PM
#4

Fördelen med ljudböcker är att det gör det svårt att "fuska" :P

Även om det är lättare med e-böcker så är det ändå lite mer krångligt än med en fysisk bok (men hänt jag gjort det enstaka gång).

Kommer det till fysiska böcker (när jag läste såna) så kunde jag faktiskt också "fuska" och läsa sista sidan bara för att se hur det slutade.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
10/18/19, 7:10 PM
#5

#2 Eller hur! Man kan bara inte låta bli 😂 Ibland ger det ingenting att kika i förväg, men så ibland blir det någon spoiler och då blir man ännu mer ivrig för att läsa om hur det blev som det blev. 

#4 Haha ja jag kan tänka mig att det blir lite svårare när man inte har en fysisk bok. Både på gott och ont 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
10/18/19, 9:12 PM
#6

Hela tiden!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Herveaux
10/18/19, 9:48 PM
#7

#0 Nej, nej, nej! Inget smygkikande här inte. 
Skulle jag börja läsa sista sidan skulle jag garanterat inte kunna sluta heller… 🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
10/18/19, 10:14 PM
#8

#7 😂 nej det finns ju alltid en risk att man råkar börja  kika lite för mycket. 

Jag är nöjd över att jag lyckats få mig själv att bara läsa sista raden, oftast ger det inget speciellt och många gånger är det taget ur sitt sammanhang. Men ibland händer det att sista raden är juicy.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
10/18/19, 10:20 PM
#9

Ibland kan jag göra det. Det har nämligen hänt mig några gånger att jag t:ex läst en ganska lång bokserie också slutar sista boken totalt värdelöst som förstör hela upplevelsen för mig och jag med min asperger kan reagera överdrivet starkt kring sånt och vara arg, besviken och ledsen i flera veckor. Så jo, det händer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
10/18/19, 10:35 PM
#10

#9 DET är fruktansvärt irriterande. Det känns verkligen som om hela resan genom bokserien varit helt i onödan. 🤦‍♂️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

TatsuOni
10/19/19, 10:52 AM
#11

Nej, jag vill inte veta hur det slutar i förväg😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: