Litteratur iFokus

Litteratur

Etikett: deckare
Läst 389 ggr
Soligajag1
0

Bästa uppläsaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja veta om / ni som lyssnar på böcker , är det viktigt hur man läser boken ? Ska man läsa med inlevelse eller läser man ’bara’ ? 😀😊 sen lyssnar personen . . Tycker att boken är toppen . Jag vill ha en uppläsare som vet hur man fångar lyssnaren , Med olika tonlägen , och såklart med inlevelse . Veta ’vad’ han / hon läser om. Nu läser jag en bok med Sofie Sarenbrant/ Andra andningen. Uppläsare : Katarina Ewerlöf! Den bästa tycker jag!

HH 🙂

Herveaux
2

Oh ja! För mig är det avgörande att det är en uppläsare som gör boken rättvisa eller t.o.m lyfter en annars svag plot.

// Harley

Maleficum
1

Uppläsaren är superviktig för en bok! Rätt uppläsare för rätt bok!

En riktigt bra uppläsare kan få en mindre bra bok att bli läsvärd. Finns flera böcker jag lyssnat på som jag nog aldrig skulle ha läst annars. Precis på samma sätt kan fel uppläsare helt förstöra en annars bra bok.

Hur uppläsaren ska läsa en bok beror på boken, vet en uppläsare som läser en serie (lite mer allvarlig med massor av känsla i) sjukt bra men när jag lyssna på en annan serie ("lättare" och mer romantisk) med samma uppläsare passa det inte alls lika bra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Soligajag1
0

# 2 Exakt så är det ! Tycker lika som dig ! 😀👌🏽

HH 🙂