Bästa skrivtiden
Jag har insett att jag skriver som allra bäst på sena kvällar och nätter. Det behöver inte nödvändigtvis vara tyst och lugnt just då, men av någon anledning är det då min fantasi flödar och skrivlusten är på topp.
När skriver ni som bäst?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Samma här. Är väldigt kreativ just när jag borde sova. 😃
Är olika. Men främst på kvällar. Då är det lugnt i huset och jag får tid att tänka.
Sena kvällar och nätter, det är endast då det är tyst och jag kan koncentrera mig på vad det än är jag skall göra.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3 Vad man än skall göra, så går det lättare på kvällen tycker jag. Inte bara för att det är tyst då. Här är rätt tyst hela tiden, utan för att jag har mer energi då.
Nu skall jag fortsätta skriva på boken. 🙂
Jadå. Det är mycket lugnare på kvällen vad man än ska göra. Tex så går det inte riktigt för mig att titta på serier under dagen när det är ljust. Måste vara kväll. Hehe. #4 Lycka till med skrivandet! Hoppas att du kommer på något bra! Själv ska jag sova o så ska jag förhoppningsvis publicera ett nytt kapitel på min fanfiction/bok imorn.
#4 Exakt samma för mig, det handlar inte om tystnaden utan om att man har mer energi på kvällen. Lustigt hur det fungerar ändå! 😃
Jag är som mest kreativ på småtimmarna, 01-03 (det är då jag kommer på nya idéer"plotlines" till fanfics etc).
Skriver mellan 20-05 (med pauser givetvis).
Väldigt sällan jag skriver på dagtid.
Så härligt att så många skriver!
Det är ren skär lycka. När jag var yngre skrev jag helst på kvällen. Barnen sov och maken såg på TV. Jag skrev både dagbok och sådant jag ville publicera. Sedan jag blev äldre skriver jag bäst vid kl 6 på morgonen, för då har jag lagt mig senast 22,30. Men språket blir sämre och synen likaså. Men jag ser bäst i skymningen och sämst i solljus!
Önska alla härliga skrivstunder, det är ren skär lycka att tänka sina egna tankar och få dom på pränt! Mvh/WL🌺
#8 Visst är det härligt att skriva :-D För mig är det lycka att publicera kapitel på mina böcker på Wattpad och få kommentarer antingen här eller där. Att veta att andra tycker om det jag skriver är lycka för mig. Jag bryr mig inte om pengar för det som gör mig gladast är att få skriva och om jag verkligen gillar en serie så kan jag alltid skriva en fanfiction och lägga till mina karaktärer. Skriva är lycka likaså läsning och att måla/teckna. Det finns perioder där jag inte mår bra och då har jag trott att jag kommer att stanna av vid skrivandet ett tag. Men icke. Jag fortsätter att skriva trots allt och kanske börjar på en ny bok som passar mitt mående just då. Jag önskar er alla också härliga skrivstunder alla författare här. För det är vi ju enligt mig! Go med era fantasier och idéer som ni kommer på!
Skrev till halv 3 i natt och kom naturligtvis för sent till jobbet. 🤦♂️
#10 Oj då, men det var det värt? 😃
Hoppas du kom en bit på vägen och att du fick skriva ned det du hade i huvudet.
#11 Absolut att det var värt det. 😃Hade tänkt skriva i ungefär en halvtimma, men sen fick jag ett sånt flyt och kunde inte sluta. Önskar jag var pensionär och kunde skriva hela natten. 😃
#12 Känner igen det 😃Man ska "bara" skriva lite och sen har det plötsligt gått 6 timmar.
Svårt att säga.
Majoriteten av de gånger jag suttit och skrivit har varit på sena kvällar och nätter, men visst händer det att jag skriver på dagtid. Beror på när jag får en ledig stund över och om jag får vara ifred för katten (hon lägger sig gärna framför datorskärmen så att man inte ser vad man skriver, *fniss*).
Sedan beror det förstås på om jag har inspiration nog. Vill inte gärna skriva när det knappt går att skriva ens 100 ord. Tycker att det inte blir bra kvalité på skrivandet då, liksom. :)
Vilket gör det ganska roligt att jag skrev nästan enbart på dagtid i förra veckan och då kanske tre dagar i rad dessutom.
Började med en idé till en fanfic (får se om det blir något med den), och skulle bara skriva ner en kortare prolog, och det blev över 1K. Det kändes väldigt bra, faktiskt.
.
Men nog pratat om mig, vill också säga att jag tycker att det är roligt att det är flera här som skriver. :D
// RA(ot)NB