Annons:
Etiketteget-skrivande
Läst 375 ggr
[EM_L]
5/24/20, 12:03 AM

Ny bok med grekisk mytologi!

Saknade verkligen den grekiska mytologin och känslan av Rick Riordans böcker så bestämde mig för att skriva en helt egen bok nu med grekisk mytologi blandat i en high school tjejs vardag! Boken är på Engelska och kallas för "The love of the gods" och skriver den på Wattpad. Kan hända att titeln ändras senare när jag kommit in en bit i boken. Lite vad den handlar om: Daphney Grace är en 17-årig high school elev som går på en konst skola eller estetiskt high school där bara musiker, dansare och konstnärer går. Det är en skola för det estetiska och språk! Kultur och musik. Den första dagen där så träffar hon på den mystiska och heta killen Apollo som har en grym talang vad det gäller musik. Komiskt eller hur? Den grekiska guden Apollon är ju en musikgud inom grekisk mytologi. Daphney är den som fångar hans intresse och mystiska saker börjar att hända… Saker som bara Daphney, Apollo och fyra vänner till dem upplever och ser som… ovanligt i denna värld. ------ Är så sjukt taggad och har redan publicerat kapitel ett! Gå in på Wattpad och läs om det lockar dig. Heter AnimalsEML på Wattpad och boken heter som sagt "The love of the gods"

  • Redigerat 11/18/20, 8:42 PM av Cireea
Annons:
Cireea
5/24/20, 1:12 AM
#1

Inget illa menat nu, men du har ju påbörjat en del böcker på kort tid men du verkar inte avsluta något. Handlar det lite om att du får en idé som du bara måste få ur dig men att du inte har någon långsiktig idé om handlingen?

Om det är så, är det inte en bättre idé om du gör typ "one shots"? 
Alltså en kort berättelse där du inte behöver gå på djupet i handlingen. Jag brukar skriva sådana när det är en speciell scen eller bara vissa specifika saker jag måste få ur mitt skrivarhuvud, men jag vet själv att det inte kommer bli några längre böcker/historier av det. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[EM_L]
5/24/20, 2:12 AM
#2

#1 Typ så xD Fast denna är något som jag egentligen påbörjade för länge sen och skrev olika manus och så vidare. Och nu har jag fått ihop något som jag verkligem känner att det kan bli något. Gör också one shots. Men det mesta handlar just nu om mående. Och kände för att fortsätta skriva på denna och renskriva och göra den på engelska. Började för typ ett eller två år sedan att göra manuset. Dessutom så märkte jag att Lupus Caritate kommer att bli allt för lik Teen Wolf och vill ha något eget som denna bok xD Saknar Rick Riordans böcker och att skriva böcker med grekisk mytologi. Läste ett av manusen till drnna bok och skrattade rätt gott.

[EM_L]
5/25/20, 7:21 PM
#3

Kapitel två är ute sedan igår. Förhoppningsvis så kommer kapitel tre ut idag! Älskar att skriva denna bok… synd att jag har läxor. Borde dock inte klaga då det är mitt favorit ämne Bild. Titeln är också ändrad till "The Love of The Sunshine Boy"

Upp till toppen
Annons: