Annons:
Etikettereget-skrivandefanfiction
Läst 263 ggr
[EM_L]
2020-06-19 20:03

MEML´s noveller, oneshots, böcker, fanfictions

Jag skriver rätt mycket och tänkte: "Äsh, får kanske skapa en egen tråd för alla noveller, oneshots, fanfictions jag skriver?"

Om admin inte tillåter denna typ av inlägg så är det helt okej att ta bort. Jag förstår.

/MEML

  • Redigerat 2020-11-18 20:43 av Cireea
Annons:
[EM_L]
2020-06-19 20:08
#1

Allt jag skriver publiceras på Wattpad där jag heter. Idag skrev jag en Death Note oneshot. Plan B as Backup plan. Heter den och handlar lite om vad som händer på slutet av Death Note. Det är kanske motsatsen som händer? Om du inte har sett hela Death Note serien så avråder jag sig från att läsa tills du gjort det.

[EM_L]
2020-06-22 20:38
#2

https://www.wattpad.com/story/230299760-f%C3%B6rmodligen-%C3%A5rhundradets-l%C3%B6gn-eller-inte

En bok som jag skriver (valde att skriva den på svenska).

Den heter "Förmodligen Århundradets Lögn, eller inte" och handlar om Daphney som går estetiska linjen på gymnasiet.

Det handlar om tonårslivet, minnen, smärta, kärlek, vänskap och hemligheter vänner emellan.

Lite grekisk mytologi är det också i boken

----------

Sammanfattningen:

"Hah! Det måste vara århundradets lögn"
"Det är det inte. Jag lovar att det inte är en lögn, Daphney"
"Men det är ju bara löjligt"
"Jag kan bevisa det"
"Jaha du. Gör det då"

-------

Jag valde att skriva den här boken istället för den engelska versionen "The Love of The Sunshine Boy". Ville skriva på svenska.

Detta är en bok som jag skriver vid sidan av medans jag skriver min PercyJackson/Heroes of Olympus/Trials of Apollo fanfiction och kärlekshistoria. Det är för att det går otroligt fort att skriva denna fanfiction.

[EM_L]
2020-06-29 15:16
#3

Okej. Ni tycker kanske att jag är helt…. tja. Har avpublicerat några fanfictions och två böcker jag har för att fokusera på den jag håller på med nu. Har även avpublicerat boken jag skriver om i #2 för planering, val av språk. Om jag ska ta det på engelska eller svenska. Förmodligen tar jag boken med grekisk mytologi på engelska eftersom jag känner mig mer bekväm med det. Även om grejen är att min grammatik inte är den bästa. Men skulle vilja köra engelska iallafall för att jag märker hur mycket bättre min engelska har blivit. Läste för ett tag sedan min första Vampire Knight fanfiction som jag skrev på engelska i december 2019 och jisses vad jag skrattade åt mig själv. Den var bra, och en engelsman förstår även om grammatiken inte är världens bästa. Känner att jag skyndar på ganska mycket med min top fanfiction xD. Men har hela historian i huvudet så det är mest bara att skriva ner.

[EM_L]
2020-07-12 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sedan min fanfiction blev klar så började jag att fokusera mer på min bok som jag skriver just nu på Wattpad. Och kan tillägga att den är på engelska.

----

The Now Broken Legend

Daphney, a high-schooler who loves history, culture, myths, art and music. She´s struggling with her past and memories when her Life become even more difficult.

And it gets more difficult when six students arrives to the school.  A cute girl who doesn't seem to care about dating at all, someone you would call a "blonde bimbo" who flirts with the guys all the time, the third girl and she's the smart one, always top-scoring on tests. Then we have the guys, a gamer who always have his phone with him, the hardcore guy with trimmed black hair and last but not least, the good looking, hot sexy guy who always wear his sunglasses and play cool.

Who's catching his attention then? Well, that's Daphney Grace who's supposed to be a normal 18-year old girl, studying art, history, culture. But noo.
He seem to be attached and is sure wanting to smile at her all the time and tries to help her with her pained past and memories. But who is this kind of annoying but good looking, hot and sexy guy, and also musician?!

----

Hittils har jag skrivit sex kapitel och den handlar om känslor, grekiska myter och legender, vänskap och musik. Om ni vill veta mer så får ni läsa😃😎

https://www.wattpad.com/story/231196084-the-now-broken-legend-English

(Bilden som jag använt är fri, omslaget är gjort av mig)

[EM_L]
2021-03-14 19:24
#5

Då var skrivandet uppe igen med nya idéer. Inte direkt några böcker jag kommer att publicera på Wattpad eller AO3 utan jag skriver i en långsam takt för mig själv eftersom…jag oturligt alltid får nya idéer -_-

Så nu har jag bestämt mig för en liten mixup mellan två idéer. Och det kommer att bli en väldigt lång story tror jag och också lite jobbig att skriva. Men förhoppningsvis väldigt kul eftersom jag redan har börjat planera och skriva på det!

Upp till toppen
Annons: