Litteratur iFokus

Litteratur

Etiketter: boktipsbokrecensionerförfattare
Läst 113 ggr
Pyttelite
1

Sockerormen : Karin Smirnoff

När Karin Smirnoff debuterade med Jag for ner till bror var hon en lika stor litterär överraskning som hyllningarna var för henne själv. Inom loppet av två år hade debuten följts av ytterligare två romaner om Jana Kippo. Nu är hon tillbaka med en ny roman – Sockerormen.

Läs mer 🔽

https://www.svt.se/kultur/karin-smirnoff-tillbaka-efter-succetrilogin-har-varit-svart-att-skriva

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

När Karin Smirnoff debuterade med Jag for ner till bror var hon en lika stor litterär överraskning som hyllningarna var för henne själv. Inom loppet av två år hade debuten följts av ytterligare två romaner om Jana Kippo. Nu är hon tillbaka med en ny roman – Sockerormen.
åkerhumla
0

Läser andra boken om Kippo nu och den är 👌
I första boken irriterade jag mig på språket först men kom på att det var skrivet på dialekt och talspråk och vips fick det lätt att läsa 😊
Det "norrländska" karga sättet att prata på är ju min vardag. 😬
Sockerormen ska jag kolla in vid mitt nästa stadsbesök. 🤓

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Pyttelite
0

#1: Verkligen läsvärda böcker och en spännande författarkarriär.

Cireea
1

#1 ååh jag kan inte bestämma mig om jag gillar böcker skrivna med dialekt och talspråk eller inte. Kanske beror lite på vilken dialekt och hur krångligt det blir att förstå i sin helhet 😂

Läste en gång en bokserie där man hade mycket dialekt och talspråk, den var väldigt bra och efter ett tag tänkte man inte ens på det. Men så läste jag en annan bok med liknande upplägg och den var bara jobbig att läsa..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Pyttelite
0

#3: Jag mins inte att jag reagerade på språket däremot tycker jag att gengren med elände och jämmerdal ibland kan bli för mycket.

Har dessutom läst några varianter sedan så jag blandar lätt ihop alla.

Pyttelite
1

Senaste nyheter, sport, väder, TV-serier, barnprogram, SVT Play och mycket mer. Fri television på nätet.