Många av de böcker som vi läser på svenska är översatta från engelska. Så mitt förslag är titta på de böcker som du tycker om att läsa och se vilka av dem som är översatta till svenska. Leta sedan upp dem på engelska 😊
/Désirée
#0: Jag lyssnar och läser mer eller mindre bara böcker på engelska.
Fast vad jag tycker är bra kanske inte alls faller dig i smaken.
Vad gillar du för genrer? Har du några favoritböcker (som du läst på svenska) som vi kan spinna vidare på?
// Harley
#1: Tack för tipset! Jag brukar göra så faktiskt, men många böcker som jag tycker är bra är skrivna av svenska författare och jag hittar ingen engelsk översättning på dem.
#2: Jag gillar deckare, true crime, biografier , litteratur, noveller.. lite allt möjligt men jag är inte så förtjust i äventyr och science fiction.
Inte som jag kommer på nu på rak arm.
#4: Har du något exempel på författare du gillar?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#5: Petronella Simonsbacka, Camilla Läckberg, Frida Skybäck, Katherine Webb, Leif GW Persson mfl..
Några av mina favoriter bland engelska kriminalböcker är Tess Gerritsens Rizzoli & Isles serien (inta alls som TV-serien) och The Bone Garden (historisk).
Lyssnar nästan enbart på engelska böcker men blir sällan rena deckare numera (blir mest M/M och paranormal).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#7: Tack för tips!