Ljudbok skräck
Jag har haft ett långt uppehåll med läsandet för annat har kommit ivägen. Alla King och Koontz är sedan länge slut. Som svensk författare tycker jag John Ajvide Lindquist är helt briljant. "Den tredje systern"-troligin av Gunnar Blå var också fruktansvärt fängslande.
Nuförtiden är det ljudbok som gäller, inte fysiskt format.
Har ni något tips på bra skräcklitteratur? Gärna åt det nyare hållet.
Kolla lite på det företag seraf ger ut. De ger ut en hel del skräck. Jag läser inte skräck själv så jag vet inte hur de är men värt ett försök!!
#1 Tack men jag tyckte det kände som ren tonårslektyr. Jag är ute efter vuxenskräck skriven för vuxna.
Har du testat Jo Nesbø? Har själv inte läst dem men min mamma gjorde det förut men fick sluta då hon inte kunde sova för hon tyckte de var för läskiga. Vet dock inte om de räknas som ren skräck (är väl mycket mysterier över dem) men vet de är poppis.
Vet att de finns som ljudböcker också.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#3 Det har jag faktiskt inte. Får provlyssna. Alltså skräck är väl rätt begränsat, men det var mest för att förklara "viben", jag vill inte ha böcker som är rena deckare utan de ska på nåt knyta an till skräck/läskighet/övernaturligt/obehag av olika slag.
#4:
Usch usch , , att du klarar av att lyssna på sådana böcker ,
bra gjort av dig!
👍🤡😬
HH 🙂
#7 Den fanns på BookBeat och just nu läser jag inget så ska absolut lyssna på den!
#7: Den är läskig!