Årets bokrea 2025.
Kollade igenom Akademibokhandelns katalog på nätet men blev väldigt besviken.
Känns som mycket mindre böcker att välja på och jag hittade endast två som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att köpa.
Har ni tittat i katalogen?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tycker bokrean blir bara sämre och sämre för varje år. Det är sällan böckerna man vill ha är med numera.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nej precis. Jag t o m kollade vissa författarnamn för att se om de var med på rean men icke sa Nicke!
Bokrean har inte haft något intressant på länge för mig.. den är extremt..tunn och tråkig.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det finns en fantastisk bra kokbok, men den har jag redan. "Slurp : bara nudlar och allt som hör till" av Dennis Yen. Vietnamesisk mat.
Jag tycker bokrean har varit sig rätt lik de senaste åren. Inte många fynd, men ett par som jag ser fram emot att köpa; Knausgårds: Nattens skola och Maja Lundes: Drömmen om ett träd.
—-
What’s meant to be will always find a way
- Redigerat 2025-02-11 11:11 av sjöjungfrun
Förra året hittade jag 10+ böcker som jag köpte till ett bra pris. Nu fanns det ingenting jag var intresserad av eller som jag tyckte var ett bra reapris.
Såg att de två första delarna av "Om uträkning av omfång" av Solvej Balle var med på rean.
Funderar på om de är bra.
Det skall tydligen finnas fem delar eller kommer det fler tro?
Är det någon av er som läst dem och i så fall vad tyckte ni om dem?
I dag körde det igång. Någon som varit i butik och kollat?
Jag hade gärna gått men är jätteförkyld och vill inte smitta halva stan.
#8: Idag startade den hos oss.
Jag var där idag och det var ganska mycket folk och flera böcker jag gärna köpt. Slutade med att jag köpte den jag kom dit för att köpa: Nattens skola av Karl-Ove Knausgård.
Hoppas att du mår bättre och kan gå du också snart. 😊
—-
What’s meant to be will always find a way
#7: Jag har läst dem. Det har kommit ut fem delar på svenska, men två till , ännu inte översatta, skall komma ut i höst/vinter.
De är ganska svårbegripliga och meningarna går starkt isär bland läsare och recensenter.
Jag älskar dem, säger inte att jag fattar dem, men de är ändå så fantasieggande. Och det går inte att sluta tänka på dem, så nånting är det som fascinerar.
De två första delarna fick Nordiska rådets litteraturpris häromåret.
Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår
#10. Tack för informationen.
Det är tydligen böcker som det inte finns något mellanläge på då, antingen för eller emot.
Jag har läst en del recensioner och alla säger att de är så bra men samtidigt är det något i historien som gör att de kanske inte är för mig ändå.
Första boken låter så fascinerande men samtidigt då sju böcker om en och samma dag som hela tiden upprepar sig….
Jag vet inte, kanske jag väntar tills att de kommer i pocket och köper första delen då.
Har helt glömt att kolla bokrean i år, så när jag var och handlade idag bestämde jag mig för att ta en titt. Då låg den här boken där, alldeles ensam. Allltså, det fanns fler böcker där, men det här var det enda exemplaret som var kvar av just den här boken. Har funderat på att köpa den tidigare, men det har inte blivit av. Så när jag nu hittade den, till ett så bra pris, då blev det ett köp.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#0: I bokhandeln där jag bor är det mindre böcker som säljs på rea nu än tidigare vilket är lite tråkigt.
#12: 👍🏻