[Recension] Rymmaren - Thomas Bodström
Mångsysslaren Thomas Bodströms första bok Rymmaren handlar om ett mord på Österåkeranstalten. Thomas Bodströms insikt i juridik och politik går som en röd tråd genom boken.
En mångsysslare brukar vara svag på alla områden och det syns också i detta författarförsök. Jag har förvisso läst boken på läsplatta, men det har varit oförklariga och pinsamma särskrivningar ett flertal gånger, något jag inte vet om det förekommer i den tryckta upplagan.
Vad som är enerverande är det ideliga hoppet mellan olika scener. Det är riktigt frustrerande och pekar på bristande rutin som författare.
Man brukar säga "skomakare bliv vid din läst". I Thomas Bodströms fall sågar jag honom som författare och frågan är om han är lika usel som politiker och jurist?
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Intressant att ta del av din recension. Det känns inte som jag kommer att läsa den boken efter att ha läst din recension. Slarvigt skrivna böcker irriterar mig.
Skapa gärna en egen boktråd / lästråd här på sajten där du samlar dina bokrecensioner. Jag har en och det finns ytterligare någon.